3 Eylül 2007 Pazartesi

Kanada gocmenlik

Merhaba,

Kanada`ya goc etmek benim icin oldukca populer bir konu.

Cevremdeki bir cok insan green card cekilisi veya baska yollarla U.S.A. e goc etmek istiyor ve internet uzerinden saatlerce bunun yollari uzerine arastirmalar, incelemeler yapiyor. U.S.A. gocmenligi oldukca zorlu ve sikintili bir surec, green card lottery de sans yuzunuze gulse bile cekilisi kazanmakta permanent residence card i almak anlamina gelmiyor ve yipratici bir surece adim atiyorsunuz.

Bundan 1 yil evvel bende esimle birlikte Turkiye`deki hayatimizi yurtdisinda surdurmeye karar verdim ve bu yonde arastirmalara basladim. Ana hedef U.S.A. idi. Bende bir cok insan gibi sayisiz saatimi bu is icin internette bilgi toplamaya harcadim. Bu arastirmalar esnasinda U.S.A.e gocun green card lottery disinda bir secenekle cok zor gerceklestirilebilecegini gordum. Ancak gozume Kanada skilled worker kategorisinde gocmenlik imkanlari takilmisti.

Bir taraftan da Kanada gocmenligi konusunu arastirmaya basladim. Bu konuda bir cok bilgiye ulastim, bazi tecrubeler edindim ve kararimizi vererek esimle birlikte skilled worker kategorisinden Kanada icin Eksper Danismanlik araciligiyla gocmenlige basvurmuzu yaptik. Evraklarimiz konsolosluga gonderileli yaklasik 2 ay oluyor.

Bu blogu acmaktaki amacim skilled worker kategorisinde gocmenlik icin arama yaparken cok fazla Turkce kaynaga rastlayamamak oldu. U.S.A. gocmenligi konusundaki blog, website ve forumlar ve Turkce kaynaklar cok fazlaydi. Tabi ki U.S.A. de Turk nufusu daha fazla ve bu konudaki talep hayli yuksek. Inaniyorum ki Kanada icin de bu tarz bilgi beklentileri U.S.A. kadar olmasada oldukca fazla. Baslangicta bahsettigim gibi amacim sizleri faydali bilgilerele bulusturabilmek ve gocmenlik basvurusu esnasinda yasadigim tum tecrubeleri sizlerle paylasabilmek. Ayrica yaptigim arastirmalarda Kanada ile ilgili edindigim tum bilgi, resim ve linkleride sizlerle paylasacagim. Bu paylasimda sizinde katilimci olmanizi ve bu blogu tecrubelerinizle herkes icin Kanada ve Kanada gocmenligi icin bir bilgi bankasi haline donusturmenizi umuyorum.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

burak bey
girişiminizden dolayı sizi tebrik ediyorum
yerinde bir düşünce ile yola çıkıp faydalı bir sayfa hazırlamışsınız
kanada yolunda size ve yola koyulanlara başarılar
selamlar

Şemşiye dedi ki...

Tebrik ederim. Çok faydalı bir blog olmuş gerçekten.